sahabat blogger

single ROCKS !

title di atas tiada kne mngena gn hidup o mati .*mcm nk wt movie lak*

nak berkongsi sedikit alasan lelaki /perempuan lebih suka berstatus single .betul or tak ,tak dapat dikenalpasti sebab tak buat kajian dengan mendalam HAHA . baca lah aek

Bebas dan berdikari

Dengan kebebasan yang ada ,korang boleh buat apa sahaja yang korang suka ,sama ada lepak satu hari suntuk dengan BFF atau beronline di rumah sampai lebammm .Tiada siapa nak maki hamun atau marah dan yang penting jiwa tidak kacau HAHA .Bukan itu sahaja ,kebebasan yang korang ada dapat memberi ruang untuk berkenalan dengan lebih ramai rakan tanpa memikirkan perasaan boyfriend / girlfriend yang akan berasa jeles nak mampusss ! Nampak tak keistimewaan di situ ? ? ?


 Jadi rakan yang baik

Ketiadaan boyfriend / girlfriend di sisi ,akan membuatkan korang mempunyai masa yang berlebihan bersama BFF .Banyak acara yang merapu dapat korang buat bersama seperti mengadakan parti di rumah ,menonton wayang dan bershopping HAHA .Awesome kan ? ? ? Acara berdating korang tiap minggu ,dapat digantikan dengan acara berjiwang sakan bersama BFF yang pasti dapat merapatkan hubungan persahabatan korang

Lebih banyak masa berkualiti di rumah

Kalau hujung minggu asyik sibuk keluar berdating ,bila solooo korang dapat duduk di rumah ,cerah kan kulit wajah HAHA . Masa hujung minggu korang dapat diisi dengan aktoviti berfaedah bersama ayah mama tersayang .Belajar memasak ,kemas rumah ,bersembang bersama sama ,dan macam macam lagi lah .Mesti ayah mama korang rasa bertuah dapat anak yang sentiasa mempunyai masa untuk mereka .Percayalah .


 Buat keuntungan dengan part-time

Bagi yang bekerja ,korang boleh buat part time .Masyuuuuk tu ! HAHA . Duit berkepok kepok dalam purse .Untuk korang yang masih belajar pula ,korang dapat masa yang lebih berbanding dengan dorang yang mempunyai boyfriend  girlfriend .Masa belajar korang tak terganggu disebabkan bunyi telefon bimbit yang menjerit jerit minta dilayan .Betul tak ? ? ?


  Jimat kos

Nak berdating memerlukan duit ,betul tak ? ? ? Takkan girlfriend nak bayar tiket wayang atau makanan boyfriend .Macam peliksss ,tapi kalau sesekali tu tidak jadi hal bagi si girlfriend .Almaklumlah ,duit youuu ,duit I jugak HAHA .Lagi satu ,bila ada tarikh istimewa jea ,confirm lah ada hadiah untuk buah hati .Kalau dalam setahun ada 12 tarikh istmewa , mesti lah 12 hadiah jugak . Adoi ,tokeee balak boleh bankrup .


 Kurang beban tanggungjawab

Awak sayang saya tak ? ? OMGODDDDD ! Tak perlu bersusah payah ,pening pening kepala memikirkan nya .Dengan berstatus soloo ,korang hanya bertanggungjawan pada diri sendiri .Peduli kan suara suara sumbang mambang di belakang korang .Segala keputusan terletak di tangan korang .Tak perlu rasa gusar atau bimbang tentang perasaan orang lain .Okay sayang mucuk baby ? ? ?

No comments:

Post a Comment

jejak pengunjung